astrid-engeland.reismee.nl

Weekend voorbij

Het weekend is bijna alweer voorbij. Morgen beginnen mijn lessen weer!

Ik heb een leuk weekend gehad. Gister ben ik naar Londen geweest met een andere student. Als eerste hebben we geshopt in Londen. Daarna zijn we naar de photo gallery museum geweest. Het was een leuk klein museum met mooie foto’s die voeger zijn gemaakt. Beide hadden we wel verwacht dat het een groter museum zou zijn. Na het museum hebben we geluncht. Daarna zijn we naar de Tower Bridge gegaan. We hebben tickets gekocht om bovenop de Tower Bridge te lopen. Bovenop de Tower Bridge hadden we heel mooi uitzicht.

Vandaag was ik in Greenwich. In Greenwich is heel heel mooi groot park. Nadat ik wat verder ben gelopen had ik heel mooi uitzicht. Ik ben in Greenwich naar het royal observatory museum geweest dit vond ik een mooi museum. Na het museum ben ik naar de Greenwich markt gegaan. Voordat ik daar was ben ik nog even langs het hotel gelopen waar mijn zussen verblijven. Het hotel ligt 2 min lopen vanaf de markt. Het was leuk om even over de markt te lopen.

Er komen weer nieuwe foto’s bij!

Weekend!

Wat gaat zo’n week weer snel. Alweer mijn eerste week school zit erop!

Ik heb deze week een hele hoop nieuwe mensen leren kennen en een hoop kunnen leren op school. De leraren op school kunnen goed uitleggen en voorbeelden geven waardoor ik snap wat er bedoelt wordt. De leraren op school willen dat wij zo weinig mogelijk Google translate gebruiken. Als we een woord of iets anders niet weten, moeten wij het vragen aan de medestudenten. Als we er dan nog steeds niet uit komen dan legt de leraar het ons uit. Ik vind het een goede methode om te leren want zo onthoud je het wel makkelijker! Soms krijgen we aan het einde van de ochtend huiswerk mee om te maken.

In mijn klas word ik vaak ‘’holland’’ genoemd omdat ze moeite hebben met het uitspreken van mijn naam haha.

Vandaag heb ik een rondvaart gemaakt. Deze rondvaart startte in Greenwich en stopte bij de Londen Eye. Helaas wilde niemand uit mijn klas mee met de rondvaart. Zelf wilde ik wel heel graag gaan dus ben ik alleen gegaan. Bij de rondvaart heb ik weer wat nieuwe mensen leren kennen.

Morgen ga ik naar Londen samen met 2 meiden die ik vandaag heb leren kennen.

Ik zet er weer wat foto’s bij van vandaag:)

Eerste week school

Afgelopen maandag startte mijn eerste schooldag in Eltham. Ik was best wel nerveus voor mijn eerste schooldag.

Toen ik de school binnenliep wisten ze gelijk al wie ik was want ze spraken mij gelijk aan. Bij de info balie kreeg ik informatie over de school en over de activiteiten die er te doen zijn. Ik kreeg daarna een formulier met vragen erop wat mijn hobby’s zijn, waarom ik deze taalcursus wil volgen en wat ik belangrijk vind om te leren.

In de klas vroeg de leraar aan de andere studenten of ze vragen hebben voor mij. Zo kon ik mezelf voorstellen aan mijn klasgenoten.

De lessen in de klas zijn goed te volgen voor mij. Wel merkte ik dat ik moeite heb met de uitspraak van sommige woorden.

In mijn klas zitten een hoop leerlingen die uit Arabië komen. Het is heel lastig om met hun een gesprek te voeren omdat zij veel Arabisch met elkaar praten. Dit vind ik wel jammer! Wel raakte ik op mijn eerste schooldag aan de praat met iemand die uit Japan komt. Zij verblijft ook in een host family en toevallig ook vlak bij mij in de buurt dus ik heb een travelmate!

Op maandag en dinsdag hebben een hoop leerlingen school in de middag tot 16:15. Zelf heb ik alleen in de ochtend school. Ik heb aan mijn leraar gevraagd of ik meer lessen kan krijgen op maandag en dinsdag. Zelf denk ik dat dit heel goed is voor mij om Engels te leren. Volgende week mag ik hiermee starten.

Vandaag heb ik met 2 studievrienden Londen bezocht. We hebben in een Chinees restaurant geluncht en daarna foto’s gemaakt in Londen.

Vanavond zet ik er een aantal foto’s op!:)

Groetjes!!

Lets the adventure begin!

Vanochtend was het dan zover, mijn reis naar Engeland! Ik was vanochtend heel zenuwachtig want dit werd mijn eerste reis helemaal alleen maar ik had er vooral heel veel zin in.

Mijn grootste angst van vanochtend was, dat mijn pick-up er niet met mijn naambordje zou staan bij de aankomst hal. Toen ik de aankomst hal binnenliep, kon ik geen bordje vinden waarop mijn naam stond. Ik heb 20 minuten in de aankomst hal gewacht. Daarna besloot ik om naar een infodesk te lopen om te vragen naar mijn pick-up. Dit was gelijk de eerste oefening voor mijn Engels! De mensen bij de infodesk begrepen mij gelukkig wel en na 10 min was mijn chauffeur op het vliegveld.

Eenmaal aangekomen in het gastgezin werd ik goed ontvangen. Ik heb met mijn gastgezin een kopje thee gedronken en daarna kreeg ik een rondleiding door het huis. Na de rondleiding heb ik mijn koffers uitgepakt en zat ik lekker in de tuin.

Ik heb vanavond een tipical English dinner op. Ze vertelde mij dat zij dit elke zondag als traditie eten. Ik heb wortels met aardappelen uit de oven gegeten, hier zat spitskool bij, soort aardappelpuree, kip en een soort brood gemaakt van meel en eieren.

Na het avondeten ben ik naar een winkel gegaan. Ik heb een ov chipkaart gekocht om te reizen met het openbaar vervoer. Daarna liet mijn gastgezin zien hoe ik naar het station moest lopen.

Mijn eerste indruk van het gastgezin is heel goed. Het zijn hele aardige mensen en zij willen mij graag helpen.

Morgen start mijn eerste schooldag. Spannend!

Greets from Engeland!

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!